20180320.png

Europokal Terwolde

Terwolde, jaarlijks terugkerend evenement op de Europokal kalender, en meestal gelijk hoogtepunt van het seizoen. Wesley en Mark stonden in 2013 beiden aan de start, in 3 klassen! Alles over mooi en slecht weer, schokbrekers, en vooral het gemis er van, en mooie Flachkaefer resultaten...

Vrijdags is het team afgereisd naar Terwolde. Een mooie groene grasmat als rennerskwartier op het moment van aankomst. Maar, hierin komt snel verandering... Als de regen blijft neergutsen, en 400 (!) deelnemers strijken neer op de natte klei, is het rennerskwartier een dikke natte drekplaats. Zaterdags komt hier gedurende de dag steeds meer verandering in door aanhoudend droog weer, en een zuchtje wind. De trainingen beginnen op zaterdag, en Wesley stuurt de Kever naar een 12e (van 24), in klasse 5, en een 22e (van 32) in klasse 6. Tevreden met deze trainingstijden deelgenomen aan de zaterdagwedstrijden, hierin bereikt Wesley de halve finale. Helaas een plekje te kort om door te gaan naar de finale, maar wel veel gegevens verzameld voor de zondagwedstrijden die meetellen voor het kampioenschap. 

Zondags. Kort over het weer. Briesje, zon, top. Klaar. Wesley start vandaag in twee klassen, en we zetten in op 2 finaleplekken. Mark zet in op plezier maken met de MR2, en alle gestelde doelen worden bereikt! Mark rijdt de serie met standaard schokbrekers, en dit blijkt onvoldoende. Weliswaar strijdt hij voor wat ie waard is, en mag hij een rondje verder, maar inspectie van uitlaat, carter en andere vitale MR2delen doen besluiten om er mee te stoppen. De zeer matige standaard schokbrekers zijn niet tegen dit geweld opgewassen. Wesley rijdt goede series, beide klassen aan de meet in P5! Klasse 5 in één keer door naar de finale, klasse 6 halve finale. Na P10 in deze, ook in klasse 6 een plekje in de finale. De OPEL komt vermogen tekort, maar de drive zag er, met name in de finale van klasse 6, goed uit, en ervaring maakt controle over de Flachkaefer er beter en beter op. Uiteindelijk finisht Wesley op P12 en P10 (officieus!), maar belangrijker, allle series en finales zonder technische malheur terug op het rennerskwartier!

Volgende wedstrijd is in Loenen. Stenen happen, en de carroserie zandstralen zullen aspecten zijn waar we ons tegen gaan wapenen. Als er weer twee (2) finaleplekken behaald worden, hebben we dat goed gedaan! Tot autocross!