20180320.png

We are back!

zondag, 14 mei 2017 11:50

We are back!

 Tijdens de jaarlijkse feestavond voor sponsoren en leden van de Club van 50, is de nieuwe bolide voor 2017 gepresenteerd. DE A&P met Hayabusa krachtbron, voorzien van de frisse teamkleuren en een persoonlijke noot links en rechts, staat klaar om weer te gaan vlammen!

De nadruk voor Wesley zal in 2017 liggen op het Nederlands kampioenschap. Deze start 20 mei met de eerste wedstrijd in Pieterzijl. Verder zullen we zoveel als mogelijk wedstrijden meepikken van het nieuw opgezette Autocross Masters kampioenschap en wellicht een enkele wedstrijd in Duitsland.

 

 

 

Oud & Nieuw

vrijdag, 23 december 2016 21:50

2017 is ècht begonnen, althans, voor ons. Ondanks dat de feestdagen nog niet eens zijn begonnen zijn we bezig met oud & nieuw. Deze week hebben we definitief afscheid genomen van de verlaagde kever, en daarmee is direct het startsein gegeven voor het bekendmaken van de plannen voor 2017. 

 

Na de enorme teleurstelling van Terwolde in de zomer, was het woord autocross even ‘not done’. Maar gelukkig kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en werden er al snel weer nieuwe plannen gesmeed. In 2017 gaat Wesley rijden in de Sprint1600 klasse met een 2-wheeldrive A&Pchassis, aangedreven door een hagelneue Hayabusa.

 

Op het moment van schrijven heeft het chassis al vele bewerkingen ondergaan. Gestript, bekeken, gestraald, bekeken, nieuwe tank laten monteren, nieuwe stoel etc .etc. Ook de aandrijflijn ziet er veelbelovend uit, het is een nieuwe motor, welke na aflevering direct wordt aangeboden bij de tuner voor de broodnodige power in de drukbevolkte startvelden van de Sprint1600 klasse.

In principe willen we als team het gehele Nederlands kampioenschap rijden. Echter, middels twee kwalificatiewedstrijden in het voorjaar, zullen we ons hier eerst voor moeten kwalificeren. Tevens zullen we gaan rijden bij RAMO-wedstrijden, het nieuwe Autocrossmasters en een enkele cross in Duitsland. Opnieuw een leerjaar, maar we hebben er ontzettend veel zin aan!

 

Autocrossteam Welgraven wenst jullie allen mooie feestdagen, en een gezond en sportief 2017!

 

Tot autocross!

 

Doemscenario wordt werkelijkheid

zondag, 17 juli 2016 12:20

Een doemscenario is werkelijkheid geworden...

De verslagenheid was groot eind juni in Terwolde en er was weinig hoop en reden voor optimisme bij de meeste teamleden. Met de verkoop van de eerste delen van de Flachkaefer is het seizoen dan ook echt ten einde, en zoals het er nu naar uit ziet ook het einde van de carriëre in de Keverklasse in het algemeen. Als fervent Keverklasse-liefhebbers doet het pijn dat deze beslissing is genomen, maar de bodem van de schatkist was al in zicht, en met de plof van Terwolde was het onvermijdelijk.

Voor de toekomst zijn er wensen en plannen. Alles zal mede afhangen van de verkoop van het chassis en andere losse delen van de Kever. Dat wordt de basis van het budget, waarmee we wellicht kunnen terugkeren naar de autocrossarena's . Nu is alles nog in het ongewisse, mochten er besluiten zijn genomen, leest u het uiteraard hier als eerste!

 

TACO Masters of Autocross- UPDATE

woensdag, 06 juli 2016 19:50

UPDATE: Aanstaande zaterdag zullen we vanwege de motorschade NIET kunnen deelnemen aan de tweede ronde van het Eurol-VEKA Nederlands kampioenschap in Rosmalen.

We beraden ons op dit moment over onze mogelijkheden, technisch als wel financieel. Bezoek regelmatg deze website, en u blijft op de hoogte!

 

In de week voor de TACO Masters of autocross komen alle weersomstandigheden aan bod. Op het rennerskwartier bij autocrossteam Welgraven is de stemming gedurende het weekend uiteindelijk al even wispelturig.

Op de zaterdag start Wesley in klasse 5 èn 6. Het betekent weliswaar een drukke dag, met wisselende baanomstandigheden, maar alle bandentypen en maten kunnen getest worden. Nadat alle punten opgeteld zijn door de jury heeft Wesley zich in beide klassen voor de Cuplauf van zaterdag genesteld op the front row (plaats 2 en 3!) Volgens de regels echter is hij gewalificeerd voor klasse 5, en mag zich daardoor ook echt plaatsen op de eerste rij. Dit scheelt ten opzichte van klasse 6 ongeveer 250 meter, iets wat onder deze omstandigheden een groot voordeel zal blijken. Na een goede start worstelt Wesley zich in ronde 2 naar de koppositie om deze 5 rondes vast te houden. Maar dan vindt Frankie Schatteman aansluiting bij de OPEL-bolide om er vervolgens hard voorbij te gaan. Wesley weet echter de overige deelnemers wel achter zich te houden, en de tweede plaats is een feit. Geweldig resultaat, grote vreugde in het team! Na de prijsuitreiking moet er gesleuteld worden tot na middernacht, maar de glimlach bleef op ieders gezicht staan!

Op de verjaardag van onze teammanager Rudi is het eerst nog droog. De baan is hobbelig, maar snel zoals we Terwolde kennen. Wesley is in de eerste manches van 5 (en ook 6) iets te gretig en maakt drie pirouettes. Kwalificaties als 10 en 11 zijn heel anders dan de resultaten van zaterdag... Gelukkig herpakt de coureur zich en volgt er een P2  en P3. In de derde manche van klasse 5 gaat het echter mis. Na een geslaagde aanval op Eelco Kruis voor positie 2 is er na de chicane op het rechte stuk plots een enorme rookontwikkeling achter uit de OPEL vandaan...

Op het rennerskwartier wordt pijnlijk duidelijk wat de oorzaak is, was en blijft. Door een gat in het onderblok heeft een drijfstang zich een weg naar buiten gebaand, en de OPEL vernietigd.

Foto's en video's volgen.

 

 

NK Albergen en Lopik

zondag, 19 juni 2016 11:50

Helaas is de wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap in Lopik afgelast. Het terrein was door de vele regen van de afgelopen week onbegaanbaar. Spijtig voor de crossers, catastrofaal voor de organisator. Nu op naar Terwolde. Geen schade ;-) , dus de injectie OPEL er achter, en prepare voor De masters of autocross Terwolde! Be there!

Afgelopen week was er nog wel een prachtig artikel over ons team te lezen in het Weekblad voor Salland! Check it op onze Facebook-pagina.

 

De eerste punten zijn binnen!

Het was weer een hectische week in de aanloop naar de eerste wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap in Albergen. Maar, op donderdagavond was het allemaal gereed, en vrijdagmorgen afgereisd naar Albergen. Aangekomen in Albergen zagen we een ruim opgezet rennerskwartier, en een hele ruime zandbaan. Breed, 686 meter lang en zand, veel, zwaar zand...

In de eerste manche vanaf rij 3 behaalde Wesley met de kever een zesde plek. Na afloop gaf coureur aan dat de bandenkeus niet 100% was. Wel veel grip bij de start, maar geen grip genoeg 'bocht uit'. In de tweede manche gekozen voor Immlers. Het zag er vanaf de zijkant beter uit, en een mooie 5e plek aan de meet vanaf rij 2 bevestigd dat. Terug in het rennerskwartier is er ook gelijk een kleine tegenslag, één Immler heeft de tweede manche niet overleefd... Daarom de derde manche gestart op (kleine) ruitbanden vanaf de eerste rij. Deze bandenkeus pakte slecht uit. Juist in de manche waarin het moest gebeuren, immers rij 1, blijken de banden niet dat te brengen wat nodig is. Op snelheid (kleine omtrek....) komt de #420 tekort, en Wesley wordt door velen voorbij gereden, plek 9 aan de finish. Door deze drie resultaten is Wesley als 12e geplaatst voor de finale, derde startrij.

De start van de finale is niet des Wesley's, maar een werkelijk fantastische eerste ronde buitenom levert 6 plekken winst op. Daarna is het vooral hard werken, binnen- en buitenom de bochten nemen, en zoeken naar tractie. Een goede passeermanouvre in de laatste ronde op Arjan Stokkink levert uiteindelijk een mooie 8e plaats op aan de finish, en een mooi aantal NK punten!

De videobeelden staan online op ons YouTube kanaal.

 Tot autocross! 

                       

 

 

NK Albergen

zondag, 29 mei 2016 11:20

De eerste punten zijn binnen!

Het was weer een hectische week in de aanloop naar de eerste wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap in Albergen. Maar, op donderdagavond was het allemaal gereed, en vrijdagmorgen afgereisd naar Albergen. Aangekomen in Albergen zagen we een ruim opgezet rennerskwartier, en een hele ruime zandbaan. Breed, 686 meter lang en zand, veel, zwaar zand...

In de eerste manche vanaf rij 3 behaalde Wesley met de kever een zesde plek. Na afloop gaf coureur aan dat de bandenkeus niet 100% was. Wel veel grip bij de start, maar geen grip genoeg 'bocht uit'. In de tweede manche gekozen voor Immlers. Het zag er vanaf de zijkant beter uit, en ook een mooie 5e plek aan de meet vanaf rij 2. Terug in het rennerskwartier is er ok gelijk een kleine tegenslag, één Immler heeft het niet overleefd... Dus gestart op (kleine) ruitbanden vanaf de eerste rij. Deze bandenkeus pakte slecht uit. Juist in de manche waarin het moest gebeuren, immers rij 1, blijken de banden niet dat de brengen wat nodig is. Op snelheid (kleine omtrek....) komt de #420 tekort, en Wesley wordt door velen voorbij gereden, plek 9 aan de finish. Door deze drie resultaten is Wesley geoplaatst voor de finale op plek 12, dede rij.

De start van de finale is niet des Wesley's, maar een werkelijk fantastische eerste ronde buitenom levert 6 plekken winst op. Daarna was het vooral hard werken, binnen- en buitenom de bochten nemen, en zoeken naar tractie. Een goede passeermanouvre in de laatste ronde op Arjan Stokkink levert uiteindelijk een mooie 8e plaats op aan de finish, en een mooi aantal NK punten!

De videobeelden staan online op ons YouTube kanaal.

 Tot autocross! 

                       

 

 

De wereld mag het zien!

donderdag, 05 mei 2016 15:20

Na weken van stilhouden en afdekkleedjes, mag de wereld het zien!

De nieuwe lay-out van de bolide voor 2016 gaat vanavond de aanhanger in richting Pieterzijl, maar gaat digitaal nù de world-wide-wereld in! Het ontwerp van de Flachkaefer is gemaakt en geplakt door Sign Solutions uit Lettele. De onder- en aflaklagen kwamen ook in 2016 opnieuw van de vertrouwde handen van spuiterij Vloedgraven uit Marienheem.     

                        

 

         

                       

                 

 

 

RAMO Keijenborg

woensdag, 27 april 2016 22:20

De eerste wedstrijd in 2016 was voor het team van Wesley Welgraven de RAMO-wedstrijd in Keijenborg.

Het bleek een bovenal koude testdag in Keijenborg. De organiserende vereniging HACC had een mooie baan neergelegd. Lange rechte stukken, en scherpe bochten, op een goede ondergrond.De eerste en de tweede manche finishte Wesley in een nog onbestickerde Kever als zevende. De derde manche verliep tumultueus met twee koprollen afzonderlijk van elkaar, één voor en één nà de rode vlag. Wesley bleef vrij van al deze problemen en reed uit als vijfde. Na de tweede en de derde manche kwamen er echter een onbekend geluid uit de aandrijflijn. Wesley en team besloten te stoppen, en dus niet te starten in de finale, om eerst de oorzaak van het geluid thuis verder te onderzoeken.

Tot autocross!

 UPDATE:

De bak en koppelingsproblemen lijken mee te vallen 

Foto en video van Keijenborg

 

 

 

Pagina 1 van 4

«StartVorige1234VolgendeEinde»